Mocne linki do strony – jak je znaleźć?

Chociaż w branży seo wiele się zmieniło w ciągu ostatnich lat, a z każdą aktualizacją algorytmu Google dodawane są kolejne czynniki, to wciąż duży wpływ na pozycję strony mają mocne linki. Warto więc mieć tego świadomość i w miarę możliwości spróbować zdobyć mocne linki przychodzące lub zlecić to zadanie doświadczonemu specjaliście.

  1. Określenie typu pozyskiwanych linków
  2. Narzędzia ułatwiające analizę profili linków
  3. Platformy pośredniczące w publikowaniu artykułów
  4. Jak wybrać portal, na którym zamieszczony zostanie link?
  5. Pomoc w pozycjonowaniu strony

Linki przychodzące to nic innego jak odnośniki umieszczone na innych serwisach, które posiadają konkretny anchor (podpis) i kierują roboty Google oraz użytkowników prosto do pozycjonowanej strony. Im więcej takich linków, tym wyższe pozycje można uzyskać w wynikach wyszukiwania. Ważne jest jednak to, aby linki były odpowiednio zróżnicowane, zamieszczane wyłącznie na dobrych stronach i miały prawidłowe atrybuty. Na szczęście wszystkie niezbędne informacje na ten temat znajdziesz w naszym artykule.

Określenie typu pozyskiwanych linków

Zanim przystąpisz do jakichkolwiek działań, musisz przemyśleć strategię SEO. Dotyczy to przede wszystkim tego, jakiego rodzaju linki będziesz chciał zdobyć dla swojej strony. Do wyboru są między innymi:

  • linki brandowe (z nazwą strony lub firmy),
  • linki ema (zawierające konkretne słowo kluczowe),
  • linki mix.

Mogłoby się wydawać, że w celu zdobycia wysokich miejsc na konkretną frazę wystarczy zainwestować w pozyskanie jak największej liczby linków ema, jednak trzeba pamiętać, że bez zróżnicowania linków można narazić się na różnego rodzaju kary od Google. Właśnie dlatego ważne jest współpracowanie ze specjalistą SEO, który będzie mógł podpowiedzieć najlepszą strategię. Porady publikowane przez jednego z nich znajdziesz na stronie Zgred.pl, gdzie w razie wątpliwości związanych z pozycjonowaniem będziesz mógł również skontaktować się ze specjalistą. Oprócz wybrania strategii trzeba też przemyśleć, z jakich miejsc mają pochodzić linki.

Narzędzia ułatwiające analizę profili linków

Do analizy profili można wykorzystać jedno z wielu narzędzi. Tego typu rozwiązań jest wiele, dzięki czemu każdy może znaleźć takie, które odpowiada jego potrzebom oraz możliwością finansowym. Popularne narzędzia internetowe do analizowania linków to:

  • clusteric.com
  • majestic.com
  • ahrefs.com

Jeżeli nigdy nie korzystałeś z podobnych rozwiązań, wybierz na początek takie, które oferuje darmowy okres próbny. Dzięki temu będziesz mógł przetestować aplikację bez ryzyka, że nie poradzisz sobie z jej obsługą i tylko stracisz pieniądze. Po wybraniu narzędzia skup się na tym, aby sprawdzić strony, na których twoja konkurencja zamieściła linki do swojego serwisu. Dzięki temu w kilka minut przygotujesz listę stron, na których możesz rozważyć zakup linku. W tym celu możesz spróbować osobiście skontaktować się z administratorem interesującego cię serwisu lub skorzystać z usług platformy, która pośredniczy w sprzedaży artykułów sponsorowanych.

Platformy pośredniczące w publikowaniu artykułów

Decydując się na zakup linków przez platformę, musisz co prawda liczyć się z nieco wyższymi cenami, ale jednocześnie takie rozwiązanie jest dużo wygodniejsze. Przede wszystkim nie musisz rozliczać się osobno z każdym właścicielem strony, gdyż zasilając konto w platformie, możesz dowolnie rozdysponować te środki na kilka lub kilkanaście stron. Upraszcza to więc sprawy księgowe, szczególnie jeżeli zamierzasz regularnie pozyskiwać dobre linki. Zamiast wprowadzać kilkadziesiąt lub nawet kilkaset faktur rocznie, będziesz miał ich tylko kilka – kilkanaście. Dodatkowo platformy typu WhitePress oraz Linkhouse zabezpieczają cię przed nieuczciwym usunięciem linku przez właściciela strony. Po zalogowaniu do jednego z tych serwisów sprawdź, czy ma on swojej bazie publikację na interesujących cię stronach. Pamiętaj, że na ostateczną cenę publikacji wpływa wiele czynników (popularność strony, jej parametry SEO, rozpoznawalność marki). Zanim zamówisz publikację i ją opłacisz, upewnij się, że taka inwestycja ma sens. W tym celu sprawdź czynniki offsite, które ułatwią ocenę portalu.

Jak wybrać portal, na którym zamieszczony zostanie link?

Czynniki offsite to takie, które są „poza witryną”, ale jednocześnie w dużym stopniu wpływają na jej pozycjonowanie. Wybierając portal do publikacji tekstu, zwróć uwagę między innymi na to, czy serwis posiada zadbane profile social media, jaki jest wiek domeny, czy artykuły są odpowiednio podlinkowane wewnętrznie oraz jak prezentuje się wygląd strony. Poszczególne narzędzia do analizowania linków wykorzystują różne współczynniki. Nic więc dziwnego, że firmy, którym zależy na efektach, w zdecydowanej większości przypadków powierzają pozycjonowanie specjalistom lub doświadczonym firmą od SEO.

Pomoc w pozycjonowaniu strony

Nie oznacza to jednak, że zlecając pozycjonowanie, możesz przestać interesować się tym tematem. Warto wiedzieć jak zdobyć mocne linki oraz uzyskać przynajmniej podstawową wiedzę na temat SEO. Dzięki temu będziesz miał pewność, że wybrana przez ciebie firma realizuje działania, które rzeczywiście mają sens i mogą pomóc twojej witrynie.

Poprzedni artykułNowoczesna forma rekrutacji, czyli Assessment Center
Następny artykułNaprawa wózków widłowych – najważniejsze informacje i dobre rady

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj