Jak eksponować produkty impulsowe?

Większość klientów wchodzi do sklepów w konkretnym celu, jednak kuszące promocje, drobne słodycze i napoje, a także ostatnie sztuki innych produktów działają jak magnes. Lista zakupów szybko się zwiększa, a wartość koszyka rośnie. Jak urządzić przestrzeń handlową, aby wykorzystać intuicyjne działania klientów? Dowiedz się, gdzie umieścić stojaki reklamowe, by odpowiednio eksponować produkty impulsowe.

Czym są produkty impulsowe?

Wielu klientów w sklepach dokonuje nieplanowanych zakupów. Decyzje podejmowane są wtedy pod wpływem odruchu. Z tego powodu wszystkie sklepy mają określone strefy z artykułami pierwszej potrzeby. Tego typu produkty nazywane są właśnie impulsowymi, ponieważ lądują w koszyku po szybko podjętej decyzji. Do najczęściej wybieranych artykułów z tej kategorii należą:

  • papierosy,
  • przekąski,
  • napoje,
  • baterie,
  • alkohol.

W przypadku takich towarów dużą rolę odgrywa kampania reklamowa, ponieważ na stojakach znajdują się produkty wielu marek. Odpowiednio prowadzone działania promocyjne mogą skłonić klientów do wyboru konkretnej rzeczy.

Stojaki reklamowe – gdzie powinny się znajdować?

Miejscem, w którym klienci podejmują najwięcej impulsowych decyzji, jest strefa kasy. Dlatego właśnie tam znajdują się stojaki reklamowe, eksponujące słodycze, napoje czy inne tanie towary. Ważne jest też odpowiednie rozłożenie artykułów na regałach. Na dolnych półkach najczęściej wykłada się produkty, które mogą skusić dzieci. Z kolei w wyższych partiach mogą znaleźć się przekąski, kosmetyki lub rzeczy objęte promocją.

Produkty impulsowe mogą znaleźć się też blisko wejścia do sklepu. Zazwyczaj eksponuje się tam atrakcyjne towary takie jak nowości i artykuły w promocyjnych cenach. Dobrym pomysłem jest ustawienie stojaków w szklanej witrynie, aby produkty były widoczne dla przechodniów. Dzięki temu niektórzy mogą odwiedzić sklep, nawet jeśli nie mieli tego w planach.

Rodzaje stojaków reklamowych – jakie mają znaczenie?

Wbrew pozorom duże znaczenie podczas robienia zakupów ma wygląd półek i regałów sklepowych. Kluczową rolę odgrywa ich wielkość. Produkty impulsowe nie mogą znajdować się poza zasięgiem klientów. Ważnym czynnikiem jest też kolor stojaków. Nietypowe, jaskrawe barwy mogą być przytłaczające i zniechęcać do ponownej wizyty.

Regały sprzedażowe muszą też spełniać określone normy dotyczące wytrzymałości. Z tego powodu powinny być wykonane z trwałych materiałów, odpornych na uszkodzenia mechaniczne.

Jak dobrze eksponować produkty impulsowe?

Ustawiając stojaki reklamowe, należy pamiętać o widocznym oznaczeniu, które przyciągnie uwagę klientów. Ciekawym pomysłem są litery przestrzenne i świetlne, które charakteryzują się estetycznym i stylowym wykonaniem. Duże znaczenie ma też odległość między stojakami i regałami. Przestronne pomieszczenia wpływają pozytywnie na doświadczenia zakupowe klientów.

Wyróżniające się miejsce sprzedaży można stworzyć przy współpracy z agencją taką jak Happy Island. Firma zajmuje się projektowaniem atrakcyjnych sklepów i stoisk targowych. Doświadczeni specjaliści dbają wszystkie detale takie jak meble, oświetlenie, urządzenia chłodnicze czy elementy identyfikacji. Decydując się na współpracę, możesz być pewny najwyższej jakości usług.

Poprzedni artykułSystem kafeteryjny w Twojej firmie – czy warto?
Następny artykułPompy ciepła – kilka istotnych ciekawostek

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj