Działania marketingowe w Internecie już dawno przestały się ograniczać do posiadania firmowej witryny internetowej. Aktualnie firmom powinno zależeć na budowaniu możliwie najlepszego wizerunku w sieci. Wiąże się to m.in. z pozytywnymi opiniami klientów.
Zwykle klienci mają możliwość komentowania i dodawania opinii na różnego rodzaju stronach od opinii w mapkach Google po media społecznościowe i fora internetowe. Jeśli niepochlebne, często krzywdzące opinie znajdą się one na firmowej stronie, bez problemu można je moderować. Jednak co jeśli, znajdą się na innych stronach bez naszej świadomości? Jak kontrolować dodawane opinie i odpowiadać na nie w czasie rzeczywistym a tym samym dbać o wizerunek w Internecie?
Jak korzystać z monitoringu w Internecie?
Monitoring w Internecie, a w szczególności monitoring opinii jest bardzo przydatnym narzędziem. Jednak należy z niego przede wszystkim odpowiednio skorzystać. Jak zatem odpowiednio wykorzystać monitoring opinii? Oto kilka wskazówek:
- poznajmy swoich klientów – dzięki monitoringowi opinii, możemy poznać swoich klientów, a także zapoznać się z ich poglądami na temat naszej marki lub usługi. Jest to więc kluczowy aspekt do zbudowania w Internecie swojego wizerunku. Dzięki opinii klientów i poznaniu jej, możemy łatwo dowiedzieć się, co sugerują nam oni poprawić. Ich spostrzeżenia pozwolą nam ulepszyć produkt.
- zaangażujmy swoich odbiorców – samo poznanie jest kluczem do sukcesu, ale okazuje się, że jeszcze lepiej jest klientów zaangażować. Zauważyliśmy negatywne komentarze?. Wejdźmy więc z odbiorcami w interakcję, przeprośmy, a także postarajmy się rozwiązać ich problemy. Monitoring opinii pozwoli nam na bieżąco reagować na każdą z uwag klientów, nawet jeśli zostanie dodana na stronie innej, niż firmowa.
- reagujmy – monitoring opinii poinformuje nas o dodaniu nowej opinii lub oceny, tuż po zaistniałym fakcie, bez względu na miejsce w którym opinia została dodana. Da nam to większe szansę na obronę, w przypadku negatywnych komentarzy
- kontrolujmy konkurencję – monitoring opinii pozwoli nam kontrolować co i gdzie piszą klienci o konkurencji. Dzięki czemu będziemy mogli na bieżąco śledzić poczynania konkurencji w Internecie.
- obserwuj swoją branżę – dzięki monitoringowi opinii z łatwością dowiemy się co dzieje się na bieżąco w naszej branży. Możemy też na uczestniczyć w dyskusjach i reagować na wydarzenia, nie tylko na własnej stronie firmy, ale także w każdym miejscu w sieci.
Oczywiście powodów, dla których warto korzystać z monitoringu opinii jest nieskończenie wiele. Warto także zapoznać się z informacjami zawartymi na stronie: https://iwizerunek.pl/monitoring-opinii/, gdzie możemy skontaktować się z profesjonalnymi doradcami i zapytać o usługę monitoringu.
Wizerunek w Internecie
Każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, jak istotny jest wizerunek firmy w Internecie. Dla wielu jest to wartość podstawowa, buduje się go mozolnie przez lata, a także ma on bezpośrednie przełożenie na relacje z klientami. Dzięki odpowiedniemu wizerunkowi, możemy nawiązać nowe relacje z potencjalnymi klientami, ale także znacznie zwiększy się poziom zaufania firmy. Wymienianie opinii w Internecie jest obecnie powszechne. Warto wiedzieć, że swój rozkwit przeżywa także Czarny PR, czyli wszelakie negatywne opinie, które inspirowane są przez konkurencję. To może zaważyć, na przez lata budowanym wizerunki. Dlatego warto go maksymalnie chronić. Jedną z firm, zajmujących się profesjonalną ochroną wizerunki firmy i wyeliminowaniem negatywnego wpływu wypowiedzi jest: https://iwizerunek.pl/ochrona-wizerunku/. Po przejściu na stronę, możemy łatwo i szybko skontaktować się z fachowcami, którzy udzielą nam więcej informacji, a także pomogą dobrać odpowiedni rodzaj usług, by nasz wizerunek pozostał nieskazitelny.