Pandemia sprawia, że Polacy w dużej mierze zrobią świąteczne zakupy przez internet. Jak wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie eService i Mastercard, już dziś 85 proc. kupujących korzysta ze sklepów online co najmniej raz w miesiącu, a 93 proc. planuje kupić w nich świąteczne upominki. Główną rolę w zakupach internetowych odgrywają płatności bezgotówkowe.
Popularność transakcji bezgotówkowych w Polsce wciąż rośnie. Zwłaszcza w czasie pandemii jest to preferowana i znacznie bezpieczniejsza niż tradycyjna metoda płatności. Podczas gdy na powierzchni banknotów – przekazywanych z rąk do rąk – mogą gromadzić się groźne dla zdrowia człowieka drobnoustroje chorobotwórcze, karta płatnicza ma zazwyczaj tylko jednego użytkownika. Co więcej, terminale płatnicze można dezynfekować dużo łatwiej i częściej niż gotówkę.
Ale to nie jedyny aspekt, który wpłynął na zwiększenie popularności transakcji bezgotówkowych w czasie pandemii. Pandemia wymusiła bowiem przeniesienie wielu dziedzin życia do sieci – nie tylko pracy zawodowej, kontaktu z najbliższymi, ale także zakupów!
Nic więc dziwnego, że przybywa transakcji online, np. tych za pośrednictwem szybkich przelewów z bramki płatniczej, kartą płatniczą czy za pośrednictwem systemu BLIK.
Zakupy w sieci dają klientom dużą wygodę. Mają oni dostęp do szerokiej, świetnie opisanej i zaprezentowanej oferty, a ponadto mogą z łatwością porównać propozycje wielu sprzedawców i wybrać najkorzystniejszą dla siebie pod względem ceny lub innej promocji. Zakupy przez internet można też zrobić w dogodnym dla siebie miejscu, na kanapie czy w fotelu bez konieczności wyjazdu do centrum handlowego i stania w kolejkach.
Wszystkie te kwestie stanowią jednocześnie duże wyzwanie dla sprzedawców. Z tego względu warto szukać sposobów na przyciągnięcie klientów. Jednym z nich jest poszerzenie oferty w kwestii płatności. Szybki, wygodny i bezpieczny sposób płatności to coś, co stanowi ważny czynnik dla wielu klientów.
Terminal mobilny – jedno urządzenie, wiele możliwości!
Za zakupy w internecie Polacy płacą zazwyczaj bezgotówkowo. Preferowane formy płatności to płatności BLIK-iem, przelewem z bramki płatniczej, kartą płatniczą, a także przy odbiorze. Mobilny terminal płatniczy sprawdza się szczególnie tam, gdzie z płatnością trzeba dotrzeć do klienta. Co istotne, obecnie mobilny terminal można odebrać całkowicie za darmo i przez 12 miesięcy nie płacić prowizji od transakcji. To zasługa programu Polska Bezgotówkowa.
W programie można wybrać m.in. terminal standardowy, w wersji stacjonarnej lub przenośnej, a także terminal mobilny, czyli nowoczesne urządzenie typu smart.
Zarówno pierwszy, jak i drugi gwarantuje najwyższy stopień bezpieczeństwa i akceptuje płatności kartami takimi jak Visa, Mastercard, Diners, UPI czy JCB, a także płatności BLIK-iem i telefonem komórkowym.
Ponadto, terminal smart wyposażony jest w wytrzymałą baterię, ekran dotykowy i funkcję pozwalającą na przechowywanie elektronicznych potwierdzeń transakcji (dzięki czemu nie trzeba kupować papieru do terminala). Połączenie możliwe jest przez Wi-Fi lub GSM (wówczas wymagana jest własna karta Micro SIM).
By wziąć udział w programie należy wejść na stronę bezgotowki.pl, wybrać dopasowany do potrzeb swojej firmy terminal płatniczy i wypełnić zamieszczony na stronie formularz. Po przejściu weryfikacji kurier dostarczy urządzenie pod wskazany adres.
Płatności bezgotówkowe to nie przyszłość, ale teraźniejszość. Zwłaszcza w czasie pandemii terminale płatnicze okazują się szczególnie cennym rozwiązaniem!