Budowanie bazy odbiorców
Mailing nie może się obejść bez wartościowej grupy odbiorców. Istnieje co najmniej kilka skutecznych sposób na zbudowanie bazy mailingowej. Do najpopularniejszych należy zapis do newslettera w zamian za kody rabatowe czy darmową dostawę w przypadku sklepów internetowych. Innym sposobem na pozyskanie leadów jest zaoferowanie odbiorcom poradników, raportów, e-booków czy uczestnictwa w webinarach w zamian za pozostawienie adresu e-mailowego. Należy wybrać taką formę, która sprawdzi się w przypadku konkretnej branży, celu kampanii czy specyfiki grupy docelowej.
Segmentacja i personalizacja
Masowe kampanie mailingowe często nie są skuteczne, dlatego ważnym etapem tworzenia mailingu jest segmentacja bazy odbiorców. Każdy segment powinien składać się z użytkowników o podobnych kryteriach dotyczących płci, wieku czy zainteresowań. Dzięki znajomości grupy docelowej i podziałowi na segmenty jest możliwość wysyłania spersonalizowanych komunikatów reklamowych. Bardziej osobista wiadomość zachęca użytkowników do działania, np. kliknięcia w link, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka ze strony. Mailing to skuteczny sposób na generowanie ruchu na stronie, zwiększenie konwersji oraz oczywiście osiąganie lepszych wyników sprzedażowych.
Content marketing – kurs dla marketerów
W wielu firmach kampanie mailingowe są stałym elementem strategii marketingowej. Jednak zdarza się, że nie przynoszą założonych efektów. Przyczyn może być wiele – ustalenie nieodpowiednich segmentów, mało zachęcające CTA, brak wyraźnych korzyści dla odbiorców czy małowartościowe treści. Za taki stan rzeczy odpowiada nieodpowiednio przygotowany content marketing. Kurs dla marketerów pozwala zdiagnozować ewentualne błędy w komunikacji z użytkownikami, zwrócić uwagę na najważniejsze elementy przekazów reklamowych i samej kreacji.
Wartościowy content to nie tylko treści reklamowe, lecz także porady i informacje, które są w stanie zainteresować użytkowników. Jak realizować skuteczny content marketing? Kurs przygotowuje specjalistów i osoby początkujące do tworzenia jeszcze bardziej zaawansowanych kampanii, np. z wykorzystaniem marketing automation. Szkolenia marketingowe przekazują wiedzę w pigułce – w szybkim tempie możemy zdobyć cenną wiedzę, której pozyskanie samodzielnie zajęłoby o wiele więcej czasu.