Mailing – jak przygotować skuteczną kampanię?

mailing
Mailing jest jednym z najpopularniejszych kanałów dotarcia do użytkowników. Jednak, aby kampanie przynosiły założone efekty, należy skrupulatnie przygotować strategię długoterminową, kierując się kilkoma najważniejszymi zasadami. Jak stworzyć skuteczny mailing?

Budowanie bazy odbiorców

Mailing nie może się obejść bez wartościowej grupy odbiorców. Istnieje co najmniej kilka skutecznych sposób na zbudowanie bazy mailingowej. Do najpopularniejszych należy zapis do newslettera w zamian za kody rabatowe czy darmową dostawę w przypadku sklepów internetowych. Innym sposobem na pozyskanie leadów jest zaoferowanie odbiorcom poradników, raportów, e-booków czy uczestnictwa w webinarach w zamian za pozostawienie adresu e-mailowego. Należy wybrać taką formę, która sprawdzi się w przypadku konkretnej branży, celu kampanii czy specyfiki grupy docelowej.

Segmentacja i personalizacja

Masowe kampanie mailingowe często nie są skuteczne, dlatego ważnym etapem tworzenia mailingu jest segmentacja bazy odbiorców. Każdy segment powinien składać się z użytkowników o podobnych kryteriach dotyczących płci, wieku czy zainteresowań. Dzięki znajomości grupy docelowej i podziałowi na segmenty jest możliwość wysyłania spersonalizowanych komunikatów reklamowych. Bardziej osobista wiadomość zachęca użytkowników do działania, np. kliknięcia w link, wypełnienia formularza czy pobrania e-booka ze strony. Mailing to skuteczny sposób na generowanie ruchu na stronie, zwiększenie konwersji oraz oczywiście osiąganie lepszych wyników sprzedażowych.

Content marketing – kurs dla marketerów

W wielu firmach kampanie mailingowe są stałym elementem strategii marketingowej. Jednak zdarza się, że nie przynoszą założonych efektów. Przyczyn może być wiele – ustalenie nieodpowiednich segmentów, mało zachęcające CTA, brak wyraźnych korzyści dla odbiorców czy małowartościowe treści. Za taki stan rzeczy odpowiada nieodpowiednio przygotowany content marketing. Kurs dla marketerów pozwala zdiagnozować ewentualne błędy w komunikacji z użytkownikami, zwrócić uwagę na najważniejsze elementy przekazów reklamowych i samej kreacji.

Wartościowy content to nie tylko treści reklamowe, lecz także porady i informacje, które są w stanie zainteresować użytkowników. Jak realizować skuteczny content marketing? Kurs przygotowuje specjalistów i osoby początkujące do tworzenia jeszcze bardziej zaawansowanych kampanii, np. z wykorzystaniem marketing automation. Szkolenia marketingowe przekazują wiedzę w pigułce – w szybkim tempie możemy zdobyć cenną wiedzę, której pozyskanie samodzielnie zajęłoby o wiele więcej czasu.

Poprzedni artykułWypowiedzenie umowy o pozycjonowanie, jak i kiedy?
Następny artykułJak zadbać o klienta w wyjątkowy sposób?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj