SEO, czyli Search Engine Optimization to narzędzie wykorzystywane w przestrzeni marketingowej w sposób absolutnie skuteczny, ale także niezwykle częsty. Dlatego stało się ono jednym z najważniejszych narzędzi pozycjonujących stronę, które pozwalają na lepsze zrozumienie klienta, dopasowanie się do jego aktywności i umożliwiają klientowi poznanie naszej oferty z bliska. Jednak czy warto szkolić pracowników z SEO?
Czym właściwie jest SEO?
SEO, czyli pozycjonowanie strony to nic innego jak wprowadzanie do jej treści takich słów kluczowych, które wyszukiwarka, w szczególności wyszukiwarka Google, będzie mogła znaleźć, gdy ktoś wpisze do niej zapytanie odnoszące się do naszej działalności. Słowem, jeśli sprzedaję garnki i chcę, by ktoś szukający w internecie garnków trafił do mnie poprzez wyszukiwarkę Google po wpisaniu słów: garnek, tanio, warszawa – powinienem tak ułożyć treści na stronie, by ta pozwalała algorytmom na szybkie odszukanie i pojawienie się w górnych partiach wyników wyszukiwania.
Czy szkolić?
Szkolenia dla pracowników z zakresu SEO mogą być niezwykle pomocne, choć niewątpliwie nie będą pasowały w każdym momencie. Należy wziąć pod uwagę przede wszystkim jakość, a więc szukać dobrych domów mediowych i wybierać np. szkolenia SEO w Fabryce Marketingu czy innej renomowanej firmie. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że szkolenie przynosi skutek pożądany. Jeśli jednak chcemy, by nasi pracownicy nie mieli nic do powiedzenia w tym względzie i wciąż poprawiać po nich treści internetowe lub przygotowywane pod kątem działalności w mediach, to nie powinniśmy im mówić o tym, jak wygląda pozycjonowanie SEO.
Szkolenia SEO dla pracowników to pójście z duchem czasu. Z pewnością jest to wiedza, która może im się przydać w praktyce, a w teorii da im narzędzia do zrozumienia mechanizmów działania i wypracowania sobie własnych ścieżek, którymi docierać będą do jak najskuteczniejszego działania w tym kierunku.