Stand, czyli inaczej mówiąc stojak reklamowy, może przyjąć różną formę czy też kształt, dlatego też tak szerokie jest zastosowanie tego gadżetu w różnych branżach. Głównym celem wykorzystania standów jest chęć wyeksponowania czegoś – towaru, przekazu reklamowego, danych kontaktowych lub też oferowanych folderów ofertowych i informacyjnych. Dzięki zastosowaniu standu wszystko, co na nim się znajduje od razu jest bardziej widoczne dla każdego, kto koło niego przechodzi. Standy producent to możliwość dobrania gadżetu reklamowego dostosowanego do potrzeb, dzięki któremu będzie można osiągnąć założone cele sprzedażowe.
Stand sprawdzi się wszędzie tam, gdzie chcemy zwrócić na coś uwagę klienta
Dlatego też tego rodzaju stojaki zazwyczaj spotykane są w sklepach lub przed wejściem do sklepów. Te, które nie znajdują się bezpośrednio na hali sklepowej raczej mają charakter informacyjny, a więc jeszcze zanim klient dokona zakupu otrzymuje informację, że w tym sklepie dostępny jest też taki i taki produkt z określonymi zaletami. Tego rodzaju stand może być kartonowy, a im ciekawsza jego forma – tym więcej osób zwróci na niego uwagę.
Producentem standów jest Grupa MILO
Inaczej przedstawia się sytuacja w kwestii standów reklamowych umieszczonych we wnętrzu sklepu. Tutaj możliwa jest już ekspozycja konkretnych towarów, zwłaszcza jeśli zdecydujemy się na stojak przypominający regał, o solidnej konstrukcji, gdzie będziemy mogli wyeksponować konkretny rodzaj produktów. Taki stojak również ma za zadanie przykuć uwagę klienta i sprawić, że zdecyduje się właśnie na ten produkt nawet nie porównując go z innymi. Stand z towarami umieszczony w miejscu, przez które często przechodzą klienci, np. do kasy pozwoli też sprzedawać produkty tym, którzy kupią je pod wpływem spontanicznej decyzji wychodząc już ze sklepu. Gdyby nie odpowiednia ekspozycja towaru – zapewne by się na niego nie zdecydowali, gdyż pierwotnie nie znajdował się on na ich liście zakupowej. Śmiało można więc powiedzieć, że dobre zaaranżowane stojaki reklamowe napędzają sprzedaż tych produktów, na których najmocniej zależy sprzedawcy.