Pozycjonowanie lokalne – jak je ugryźć

Czy planujesz lokalny biznes? A może masz już swój osiedlowy warzywniak albo salon fryzjerski? Nie chcesz, przynajmniej nie od razu, podbijać internetu? Po prostu zależy Ci na regionalnej rozpoznawalności. Bez obaw! Pomożemy Ci to zrozumieć w pięciu prostych krokach.

Załóż konto na Google Moja Firma.

Podstawowym narzędziem do pozycjonowania lokalnego stała się ta aplikacja od gigantów z doliny krzemowej. Pozwala skojarzyć Twój biznes lokalny z miejscem, typem usług i podstawowymi danymi, takimi jak telefon czy adres witryny firmowej.

Zanim zaczniesz przygodę z wizytówką od Google, musisz założyć konto w tej internetowej usłudze. Potem przyda się ono do firmowego maila czy narzędzi analitycznych. Następnie wejdź na stronę Mojej Firmy i stwórz wizytówkę. Potrzebne Ci będą do tego:

  • Pełna nazwa Twojego biznesu (opcjonalnie ze słowami kluczowymi)
  • Odpowiedź na pytanie dotyczące formy działalności
    ○ u klienta — w tym przypadku potrzebne jest określenie obszaru działania.
    ○ w siedzibie firmy — tutaj potrzebne będą dokładne dane adresowe.
  • Numer telefonu, pod którym obsługujesz klientów.

Po dodaniu tych informacji, zweryfikuj poprawność danych. Jeżeli wszystko po myśli zostało skonfigurowane — brawo! Właśnie cieszysz się własną wizytówką Google.

Stwórz lub uaktualnij wizytówki na innych platformach.

Google Moja Firma to nie jedyne miejsce, w którym możesz posiadać swoją wizytówkę. Bardzo często takie informacje „zaciągają się” z danych, które samodzielnie wprowadziłeś przykładowo na stronach ofertowych. Pamiętaj jednak, że często zdarzają się pomyłki w takiej migracji. Warto mieć rękę na pulsie i kontrolować takie strony, jak:

  • panoramafirm.pl
  • aleo.pl
  • firmy.net
  • pkt.pl

Oprócz kontrolowania tego typu stron, warto też dbać o ich ujednolicenie z wizytówką Google. Opis firmy powinien być wystandaryzowany, co oznacza, że na każdej witrynie treść jest podobna i w tym samym tonie. Pamiętaj, że wyszukiwarki karzą za powtarzalność, więc nie wklejaj jednego tekstu wszędzie. Zadbaj o różnorodność, ale w tym samym stylu.

Uruchom stronę lub profil w mediach społecznościowych.

Czas na Twoje miejsce w sieci! Skoro już wyczarowałeś wizytówkę w Google i innych witrynach z katalogiem firm, czas pójść o krok dalej. Nie będziemy Ci tu doradzać, jaki hosting jest najlepszy, czy który CMS należy do najbardziej wydajnych. Opiszemy natomiast, co powinno znaleźć na Twojej stronie.

Witryna samodzielna

Każda taka strona zostaje zaprojektowana z myślą o odpowiednim biznesie. Pamiętaj też, że dobrze przygotowana pozwala na płynne przejście w tryb online części usług w przypadku kolejnych fal pandemii. Takie Twoje miejsce w sieci wymaga jednak kilku kluczowych podstron, które swobodnie poprowadzą potencjalnego klienta do Twojego warsztatu, czy salonu piękności. Co zatem powinno się tam znaleźć?

  • Landing page — pierwsza strona, z którą klient się spotyka. Tam przedstawiasz swój biznes, siebie i swoje największe atuty. Im lepszy landing page, tym większa konwersja (czyli w uproszczeniu proces pozyskiwania klientów).
  • O mnie / O nas — kawałek zachęcającej historii o prowadzonym przez Ciebie biznesie;
  • Kontakt — informacje z wizytówki;
  • Blog — bardzo ważna część Twojej strony, tutaj będziesz miał możliwość rozwijać swoją społeczność.

Strona w mediach społecznościowych

Nie ważne, które medium wybierzesz. Każdy profil ma funkcje zbliżone do strony. Możesz opisać swoją ogólną ofertę, podać kontakt, dodawać zdjęcia, dzielić się wiedzą. To rozwiązanie dla tych, którzy mają niezbyt duży budżet. Z jednej strony wystarczy tylko uzupełnić stronę w portalu społecznościowym, więc zajmuje to mniej czasu niż postawienie strony od podstaw. Z drugiej trudniej o przebicie się w gąszczu małych firm na Facebooku czy Instagramie.

Decyzja należy do Ciebie.

Dziel się wiedzą.

Często pomijany punkt w drodze do udanego pozycjonowania lokalnego. Każdy, kto prowadzi biznes ma na pęczki historii, którymi może się podzielić. Nie ukrywaj tej wiedzy dla siebie! Dzieląc się wiedzą, wzbudzasz zaufanie, budujesz społeczność i po prostu zdobywasz nowych klientów. Możesz to robić w różny sposób: galerie zdjęć, wpisy na bloga, relacje z realizacji zleceń. Twoja strona powinna tętnić życiem.

W tym przypadku lepszą formą będzie strona postawiona samodzielnie. W mediach społecznościowych Twój profil będzie trochę bardziej pochłaniał uwagę i Twój czas.

Zadbaj o dobre opinie.

Ale przecież to wszystko nie miałoby sensu, gdyby nie Twoi klienci! Zadbaj o nich. Nigdy nie wiadomo, kiedy pojawi się komentarz, który zaważy o popularności firmy czy usługi. Pamiętaj, że opinie powinny być realne i nie na tym polega marketing szeptany, żeby w niewłaściwy sposób pozyskiwać przychylne oceny.

Im lepsza liczba gwiazdek w wyszukiwarce Google, tym oczywiście lepiej.

Jeżeli myślisz nad rozwojem swojego regionalnego biznesu, to pozycjonowanie lokalne będzie najlepszym wyborem. Mamy nadzieję, że te pięć kroków pomoże Ci w rozkręceniu fali klientów. Pamiętaj, że KoboSystem zawsze jest do Twojej dyspozycji. Potrzebujesz rady albo konsultacji? Któryś z elementów pozycjonowania lokalnego stał się dla Ciebie za trudny? Skontaktuj się z nami!

Pozycjonowanie lokalne – jak je ugryźć
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here