Opakowanie produktu: prestiż i wizerunek

To pierwsza styczność z produktem w dużej mierze decyduje o tym, jak będziemy go odbierać i oceniać. Piękne opakowanie potrafi znacznie wpłynąć na wartość zakupionej rzeczy. Produkty starannie zapakowane to znak, że sprzedawcy zależy na kliencie. Dba zarówno o towar – aby dotarł do właściciela w nienaruszonej formie, jak i wrażenia z zakupów, sprawiając, że klient poczuje się wyjątkowo i za wyjątkową uzna zakupioną rzecz. Opakowanie to również dobry moment, aby podziałać wizerunkowo i dać się zapamiętać!

Opakowania – dlaczego są tak istotne?

Polski rynek opakowań rośnie w siłę. Rozwija się dwukrotnie szybciej niż rynek globalny z 7% dynamiką wzrostu. Oznacza to, że jesteśmy coraz bardziej świadomi znaczenia opakowań, zwłaszcza jeśli chodzi o sprzedaż. Mowa tu nie tylko o sprzedaży wysyłkowej, ale również o tej bezpośredniej. W sklepie również możemy poczuć się wyjątkowo, dostając przepięknie zapakowany produkt.

Bazując na doświadczeniach zakupowych, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż wysyłkową, jak i stacjonarną, wskazać można dwa typy opakowań produktów:

1. Użyteczne – które mają za zadanie dbać o bezpieczeństwo podczas transportu, zapobiegać uszkodzeniom, odpowiednio chronić przed czynnikami zewnętrznymi;
2. Estetyczne – które mają poprawiać wrażenia zakupowe i subiektywnie wpływać na odbiór.

Zarówno opakowania użyteczne, jak i estetyczne wpływają na wizerunek marki!

Czy zawsze trzeba ładnie pakować?

To zależy od specyfiki produktu. Bezpieczeństwo w transporcie jest z pewnością o wiele ważniejsze od estetyki. Jeśli można zadbać o jedno i drugie – warto to zrobić.

Marki, które chcą być postrzegane jako ekskluzywne pakują swoje towary z wykorzystaniem pięknych pudeł, elementów dekoracyjnych takich jak na przykład kolorowe bibuły, wstążki czy taśmy, a także, odwołując się do psychologii zapachu, dbają, by po otwarciu opakowania klient poczuł woń, którą odtąd będzie kojarzył z marką.

Nie zawsze specyfika sprzedawanych produktów pozwala nam na to, aby ekskluzywnie je pakować. Nie zawsze też możemy pozwolić sobie na kosztowne rozwiązania. Aby włączyć koszty opakowań w koszt samego produktu, marka musi mieć ugruntowaną pozycję na rynku lub dobrego inwestora. Niekiedy wystarczą jednak prostsze rozwiązania, by dać się zapamiętać i opakowaniem przykuć uwagę.

Naklejki w służbie wizerunku

Opakowanie nie musi być drogie. Nie musimy też poświęcać dużo czasu, by produkt zapakować z pomysłem. Wybierając naklejki papierowe czy przezroczyste z logo marki, doskonale podkreślimy brand. Naklejkę możemy wykorzystać też w innej formie. Świetnie sprawdzają się naklejki okrągłe czy te o nieregularnych kształtach z dedykowanymi napisami, np.: Dziękuję, Specjalnie dla Ciebie, Wyjątkowe jak Ty!

Niekiedy wystarczy szary papier i jutowy sznurek w towarzystwie dobrze dobranej naklejki, by zwiększyć wartość wizualną produktów. Również do tych, które muszą być opakowaniami przede wszystkim bezpiecznymi, naklejka pasuje idealnie. Tu również możemy posłużyć się spersonalizowanymi napisami, np. Bezpieczny transport lub tymi, które dobrze znamy z usług kurierskich: Ostrożnie, Uwaga szkło – wskazującymi, ze odpowiednio zabezpieczyliśmy towar.

Zestawiając wyróżniający się kolor opakowania, np. czerwone pudło czy różową kopertę z naklejką z logo marki, wzbudzamy już zainteresowanie w samym transporcie. Opakowanie wpływa również w tym przypadku na szerszą rozpoznawalność marki.

Opakowanie produktu: prestiż i wizerunek
Rate this post

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here