Marketing internetowy – czym dokładnie jest i jakie są jego rodzaje?

Przedstawiciele marek oraz właściciele przedsiębiorstw są w pełni świadomi tego, jak ogromne znaczenie w prowadzeniu biznesu mają działania marketingowe. W dobie dostępu do Internetu popularny stał się digital marketing, czyli rodzaj marketingu cyfrowego, którego zadaniem jest dotarcie do jak największej liczby użytkowników w sieci oraz osiągnięcie jak najlepszych rezultatów. Marketing internetowy cechuje się dostępnością rozmaitych kanałów, które można dywersyfikować. Jakie są metody komunikacji z potencjalnymi klientami w Internecie? W jaki sposób firmy mogą prowadzić bardziej efektywną działalność w sieci?

Czym jest marketing internetowy?

Marketing internetowy w swoim zakresie obejmuje wszystkie działania i strategie, które wspierają sprzedaż produktów i usług, a także kreują pozytywny wizerunek marki w Internecie. Z każdym rokiem coraz więcej przedsiębiorstw postanawia wykorzystać potencjał marketingu internetowego ze względu na jego stosunkowo niskie koszty, łatwą dostępność, rozmaitość możliwości, mierzalność efektów z prowadzonych działań oraz szybki czas zwrotu inwestycji.

W marketingu internetowym łączy się techniki tradycyjnego marketingu, statystyki, komunikacji i sprzedaży z informatyką, grafiką komputerową i komunikacją internetową. Nadrzędnym celem prowadzenia tego typu kampanii jest przyciągnięcie potencjalnych klientów, wzbudzenie w nich zainteresowania ofertą, nawiązanie z nimi głębszej relacji oraz ich zatrzymanie.

Rodzaje marketingu internetowego

Osoby zajmujące się marketingiem internetowym mogą korzystać z szeregu różnych narzędzi. Digital marketing oferuje dostęp do nowoczesnych technologii, dzięki którym możliwe jest zwiększenie liczby odwiedzin na stronie www, przekształcenie osób odwiedzających witrynę w klientów czy bezpośrednia komunikacja z użytkownikami.

Najważniejsze narzędzia, które odgrywają najbardziej istotną rolę w tworzeniu kampanii marketingowych w sieci to:

  • Content marketing

Jest to forma strategii marketingowej, która polega na pozyskiwaniu klientów za pomocą interesujących i wartościowych treści, które są dopasowane do oczekiwać oraz potrzeb użytkowników. Treści te to różnorodne materiały, które publikuje się i rozpowszechnia za pomocą Internetu w celu budowania wśród internautów świadomości marki, zwiększenia ruchu na stronie www i osiągnięcia konwersji.

  • SEO – optymalizacja i pozycjonowanie

SEO polega na prowadzeniu działań optymalizacyjnych do preferencji algorytmów wyszukiwarek. Jego celem jest uzyskanie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania, którą można osiągnąć poprzez zastosowanie odpowiedniej domeny, użycie wysokiej jakości treści, zwiększenie szybkości strony internetowej, zadbanie o prawidłowe metadane i przyjazny adres URL, wykorzystanie linkowanie wewnętrznego i zewnętrznego.

  • Kampanie reklamowe Google Ads

Google Ads to systemy reklamowe oferowane przez Google. Służą one do planowania, uruchamiania oraz wyświetlania użytkownikom materiałów sponsorowanych za pomocą wyszukiwarki, YouTube, Google Play, Gmail lub innych kanałach udostępnianych przez Google. Kampanie reklamowe Google Ads pozwalają na umieszczenie witryny na pierwszych pozycjach w rankingach w bardzo krótkim czasie.

  • Social media marketing

W social media marketingu wykorzystuje się takie platformy społecznościowe jak: Facebook, Instagram, YouTube, Twitter czy LinkedIn. Za pomocą tych narzędzi możliwe jest promowanie treści, budowanie świadomości marki i utrzymywanie stałej i bezpośredniej komunikacji z użytkownikami.

Artykuł powstał przy współpracy Agencji SEO i SEM Internetica

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here